Storytelling w marketingu

Jak pokonać gremliny i stworzyć opowieść, która sprzedaje.

Opowiem Ci dzisiaj jak zrobić, żeby klienci pokochali Twoje produkty lub usługi tak, jak Ty i jeszcze byli gotowi zapłacić więcej, niż konkurencji. I w dodatku nic nie będziesz musiał wymyślać! Jeśli tylko tę jedną rzecz zmienisz w swoim marketingu, znajdziesz więcej osób podobnych do Ciebie, wyznających takie same wartości, które będą chciały zostać Twoimi klientami. I zwiążą się z Twoją marką na lata, a nie od promocji do promocji. Nawet jeśli nie umiesz i nie lubisz sprzedawać. W dodatku jestem pewna, że od lat TO intuicyjnie stosujesz. Teraz pora, żebyś zaczął robić to bardziej świadomie i nadał temu odpowiednią strukturę.

STORYTELLING W MARKETINGU – JAK TO DZIAŁA?

Jeśli masz swój biznes, to chcę, proszę, nalegam, żebyś poczuł się, choćby przez moment, bohaterem. Niekoniecznie w złotej zbroi, ani na białym rumaku, ale takim prawdziwym bohaterem z krwi i kości, który dla swoich klientów zrobi wszystko, żeby pomóc im rozwiązać ich problemy.

Trudne? To spójrz za siebie i przypomnij sobie te sytuacje, w których słyszałeś kiedyś od Twoich klientów “Życie mi Pan uratował” albo “Nie wiem, co bym bez Pani zrobiła”. A teraz, opowiedz mi o tym. Tak, jakbym była przechodniem, który zagląda przez witrynę do Twojego sklepu albo warsztatu i zastanawia się, czy warto u Ciebie coś kupić. A potem opowiadaj o tym na Twojej stronie i w mediach społecznościowych, na konferencjach i spotkaniach, wszędzie tam, gdzie potencjalnie ktoś może potrzebować Twojej pomocy.

Storytelling to nowy marketing, który nie postrzega klienta jako targetu do upolowania, ale jako człowieka, z jego potrzebami, problemami, lękami, marzeniami, z jego duszą i ciałem. Jeśli te słowa wydają Ci się zbyt patetyczne i dalekie od tego jak do tej pory podchodziłeś do Twojego biznesu, storytelling prawdopodobnie nie będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem Jeśli jednak na co dzień zastanawiasz się, jak po prostu możesz klientowi pomóc, a nawet jak go uszczęśliwić, to bingo. Lepiej nie mogłeś trafić.

Storytelling to nowy marketing, który nie postrzega klienta jako targetu do upolowania, ale jako człowieka, z jego potrzebami, problemami, lękami, marzeniami, z jego duszą i ciałem.

OD CZEGO ZACZĄĆ STORYTELLINGOWĄ EWOLUCJĘ W TWOIM MARKETINGU?

Najbardziej naturalnym krokiem, będzie na początek właśnie opowieść Happy Client Story, czyli opowieść o zadowolonym kliencie. Moi studenci MSSB i SPS Opowiadaj i Zarabiaj mówią, że z trzech strategicznych opowieści, które sprzedają, czyli GPS, DNA i właśnie HCS, tę pisze się im najłatwiej i najszybciej.

Chcesz się tego nauczyć? Przygotowuję dla Ciebie coś, na co wielu z Was czekało i o co pytało już od roku. Młodszy brat MSSB wkrótce wkracza do akcji.

 

MAM NADZIEJĘ, ŻE ROZUMIESZ, ŻE SKROMNOŚĆ, TO JEDNO, A DRUGIE TO PO PROSTU…

…dzielenie się opowieścią, która może pomóc klientowi w podjęciu właściwej decyzji. Przecież nie opowiadasz mu wyssanych z palca historii z Tobą w roli Batmana czy Iron Mana.

Opowiadasz o faktycznych sytuacjach, w których pomogłeś innemu człowiekowi. Więc dlaczego nie podzielić się tą historią z klientem, który przychodzi do Ciebie, być może, z takim samym lub bardzo podobnym problemem?

Weź więc powietrze głęboko w pierś i poczuj się prawdziwym bohaterem, czyli człowiekiem, który razem z klientem pomaga mu dojść do celu i poradzić sobie z przeszkodami, które napotyka na swojej drodze. Wtedy i Twój klient poczuje się bohaterem, bo dzięki Twojemu wsparciu, osiągnie wreszcie to, czego pragnął. Sytuacja “win win”. Czy może być coś piękniejszego?

Może. Piękniejsze byłoby jeszcze, gdybyś tak się czuł codziennie, nie tylko w tej chwili. I tego Ci z całego serca, albo nawet jeszcze bardziej, życzę!

Weź powietrze głęboko w pierś i poczuj się prawdziwym bohaterem, czyli człowiekiem, który razem z klientem pomaga mu dojść do celu i poradzić sobie z przeszkodami, które napotyka na swojej drodze.

Może jednak zdarzyć Ci się tak, jak mi wczoraj, że poczujesz się w pewnym momencie zniechęcony, bo mimo najlepszych chęci, wysiłków i przygotowań nic Ci się nie udaje, czujesz, że tracisz grunt pod nogami, a Twoja pewność siebie spada na łeb na szyję.

Zamiast czuć się bohaterem dzielnie pokonującym wszelkie przeszkody sam wyglądasz rycerza na białym rumaku, który przygalopuje Ci na ratunek. A kiedy w głowie robi się bałagan, w biznesie robi się jeszcze większy. W walce z gremlinami w Twojej głowie, również przyda Ci się opowieść. Tę o pierścieniu napisał Bruno Ferrero*.
Opowiem Ci ją, chcesz? Było to tak…

zobacz video:

To, co sobie opowiadasz na swój temat, działa 10 razy mocniej, niż to, jak oceniają Cię inni. Uważaj, co mówisz. ????

*Opowieść zaczerpnęłam ze strony: www.adonai.pl/opowiadania/zycie/

Autor: dr Monika Górska

Założycielka Fabryki Opowieści

Praktyk z 30-letnim doświadczeniem w storytellingu, którym dzieli się w ramach swojej firmy Fabryka Opowieści.

Stworzyła Pierwszą w Polsce Mistrzowską Szkołę Storytellingu Biznesowego oraz Akademię Video Storytellingu.

Reżyser i scenarzysta 165 filmów, z których wiele zostało nagrodzonych.

Autorka filmów, w których swoje opowieści powierzyli jej m.in Wiliam Wharton, Philipp Glass, Goran Bregovic, Stefan Stuligrosz, Jerzy Stuhr, Agata Buzek, Kazimierz Kutz, Tomasz Stańko i Kasia Nosowska i wielu innych. W Fabryce Opowieści Monika koncentruje się na merytorycznym przygotowaniu produktów oraz prowadzeniu szkoleń i prelekcji.

Wśród jej klientów są zarządzający i pracownicy takich firm jak: Amica, ENEA, VOX, Skanska, IMS Group, Raben Transport, Gazeta Wyborcza, MPK, BALMA, TVP.

JAK SPRZEDAWAĆ BEZ SPRZEDAWANIA?

Darmowy podręcznik, który nauczy Cię systemu sprzedaży bez sprzedaży. Nie chodzi o to, że sprzedaż „sama się zrobi”. Spojrzysz na sprzedaż w inny sposób, zmienisz podejście, kto wie, może nawet polubisz sprzedawanie. Przekonaj się, że to działa!





Bądźmyw kontakcie

W Fabryce Opowieści uczymy jak tworzyć piękne, poruszające i autentyczne historie. Bo dzięki opowieściom ludzie zbliżają się do siebie, filmy nie są nudne, biznes staje się bardziej ludzki a życie nabiera więcej sensu.

Bądź z nami na bieżąco: