Film wypiera druk i grozi nam poważny kryzys komunikacyjny. A mało która firma jest na to przygotowana i umie kręcić video. A tymczasem według Cisco firmy, które wykorzystują wideo w swoich kampaniach marketingowych, mają 49% większą szansę na zwiększenie sprzedaży.
Według raportu Statista z 2022 r, już 81% użytkowników Internetu, czyli 4 miliardy ludzi na świecie, ogląda wideo w mediach społecznościowych.
To się dzieje na naszych oczach! Zobacz, jak wyglądają najpopularniejsze treści na stronach i w serwisach informacyjnych oraz social mediowych. Coraz więcej tu video. A to dopiero początek.
Że czeka nas tsunami video. Nie zalew, nie powódź, ale wielka fala tsunami, która zmieni kształt Internetu, jaki obecnie znamy.
Zaleją nas ogromne fale materiałów video. Każdy będzie to robił, także kioski warzywne, lumpeksy i spożywczaki!
Nie da się od tego uciec. Nawet w lodówce będzie video, zobaczysz, to będzie szał. A to oznacza, że w tym zalewie filmów będzie bardzo trudno się wyróżnić i przebić do odbiorców. Dlatego tak ważne jest, by już dziś nauczyć się myśleć jak filmowiec i robić takie materiały video, które nie dość, że wyróżnią się na tle innych, to jeszcze będą silnie poruszały widzów. I wywołają dokładnie taką reakcję, na jakiej Ci zależy.
Coraz mniej ludzi czyta, za to wszyscy oglądają. Film wypiera tekst i zdjęcia, a większość firm jeszcze tego nie dostrzega i nie potrafi tworzyć angażującego video. Na naszych oczach zmienia się sposób konsumpcji informacji i nie da się już tego cofnąć. Nie ma co narzekać, że klienci nie chcą czytać dłuższych treści, tylko trzeba się do tego szybko przystosować i nauczyć nowego języka komunikacji.
To trochę przypomina dominację języka angielskiego w biznesie. Kto go nie zna, sam się spycha na margines. Omijają go ludzie i okazje do rozwoju biznesu. Kiedyś znajomość angielskiego tworzyła elitę – dziś, to codzienność. Podobna historia dzieje się z komunikacją video. Do tej pory trzeba było studiować przez kilka lat na filmówce, by chociaż zacząć robić filmy. Dziś nikt nie ma tyle czasu, a sama nauka może być prostsza niż myślisz.
Dla właścicieli firm i szefów działów marketingu
aby potrafili świadomie zlecić i ocenić przygotowanie materiałów video i nie dali się zwieść błyszczącej karoserii pojazdu bez silnika.
Dla pracowników działu marketingu i PR
aby sami mogli realizować mniejsze projekty video.
Dla chcących przekazać coś ważnego w formie video
np. dla dziennikarzy, blogerów, szefów fundacji, stowarzyszeń, aktywistów społecznych itp., by ich przesłanie nie zaginęło w szumie informacyjnym.
Dla pasjonatów filmu
którzy chcą się upewnić, że to, co robią, robią dobrze, i chcą nauczyć się biegle opowiadać językiem filmu.
Dla trenerów i nauczycieli
którzy chcą rozwijać pasje i rozbudzać ciekawość swoich słuchaczy – by mówić ich językiem i nie stracić ich zainteresowania.
Dla studentów
wszystkich kierunków związanych z komunikacją – by być na czasie.
Dla Ciebie?
Jest taka pokusa, by stwierdzić: niech filmy robią specjalistyczne firmy, bo się na tym znają, a my będziemy robić swoje. I problem z głowy!
Bardzo rozsądne podejście, w końcu mają w tym doświadczenie. Tylko rodzi się jedno, proste pytanie: czy na pewno dobrze robią te filmy? Nie chodzi o ich jakość, tu na pewno jest dobrze, ale czy dobrze przekazują to, co naprawdę ważne w Twojej firmie, produkcie lub usłudze?
Korzystając z metafory językowej – oni tłumaczą Twój biznes na język filmowy. Ale jeśli nie rozumiesz tego języka, skąd możesz mieć pewność, że tłumacz niczego nie przekręci? Albo czy na pewno ten film wymaga tak dużego budżetu, czy to wszystko jest niezbędne, czy może tylko nabija Ci rachunek?
Przyznasz, że nie ma wyjścia, musisz się na tym znać.
Ok, załóżmy, że udało mi się Cię przekonać, że musisz robić filmy, albo się chociaż na tym znać. Może sobie pomyślisz: świetnie, nauczę się tego, przecież jest tyle tutoriali w Internecie!
Dzięki Bogu za Internet. Faktycznie, jest wiele porad na temat tworzenia filmów, bo dziś prawie każdy jest ekspertem. Tylko wiesz co, nie nauczysz się od nich robienia filmu. Owszem, dowiesz się, jaki sprzęt kupić, jak robić przejścia, na czym montować, jakich programów używać i wielu innych ciekawostek… tylko co z tego, jeśli Twoje filmy będą nudne i martwe?
Właściciel firmy Audioplanet
Uniwersytet Medyczny w Poznaniu
Bo dzięki właściwej kolejności tworzenia filmów nie musisz studiować latami, wystarczy nawet jeden weekend, by dowiedzieć się, jak dobrze to robić. Wszystkie lekcje dostępne są od razu.
Oczywiście, Twój pierwszy film nie będzie idealny, ale to nie problem. Widz skupi się nie na fajerwerkach technicznych, lecz na treści. Bo to treść wywołuje emocje, zaciekawia, angażuje i inspiruje, a nie cudowne triki techniczne. One są ważne, oczywiście, ale sercem filmu jest treść.
Każdy może stworzyć dobry film. Studenci Uniwersytetu SWPS zaczynali moje zajęcia z video storytellingu z zerową wiedzą o filmie. Nie wiedzieli często nawet, jak się włącza kamerę. A po zaledwie 24 godzinach zajęć robili poruszające opowieści video. Część zwyciężała w konkursach filmowych, otrzymując główne nagrody.
Prawdopodobnie jestem jedyną osobą w Polsce, która ma kompetencje i doświadczenie do przeprowadzenia tego szkolenia.
Owszem, są osoby, które robią genialne filmy, ale często mają problem z przekazaniem tej wiedzy. Często taki, że nie chcą nikomu ujawniać sekretów swojego warsztatu…
Są oczywiście świetni trenerzy w Polsce, wręcz wybitni, popularni i bardzo lubiani. Ale o ile wiem, żaden z nich nie ma 30 lat doświadczenia w dziedzinie robienia poruszających filmów, a nie tylko opowiadania, jak je robić.
Ja łączę doświadczenie z umiejętnością przekazywania wiedzy. I mam zamiar pokazać swoje największe sekrety i patenty, dokładnie tłumacząc wszystkie niuanse, które decydują o powodzeniu filmu.
Wiele firm unika tworzenia filmów, bojąc się dodatkowych kosztów.
Okazuje się, że do stworzenia ciekawego biznesowego video nie potrzeba żadnego wielkiego budżetu! Nie jest bowiem potrzebny nowy, drogi sprzęt – wykorzystasz to, co masz, nawet zwykłym smartfonem albo podręczną kamerką można nakręcić interesujący film, który poruszy Internetowych widzów.
Nauczę Cię lepiej wykorzystywać posiadany sprzęt, więc inwestycja w mój kurs pozwoli Ci zaoszczędzić na wydatkach, a jakość tworzonych filmów zwiększy się wielokrotnie.
Trochę drożej wychodzi, gdy zlecasz stworzenie filmu, bo jednak agencja musi na tym zarobić. Gdy jednak wiesz, czego potrzebujesz i jak oceniać propozycje scenariuszy, małym kosztem zrobisz wielki film i to też pozwoli Ci sporo zaoszczędzić na budżetach.
Z Akademii możesz skorzystać przez 12 miesiecy od momentu zapisu.
Na pewno masz jakieś wątpliwości, co do tego, czy jesteś w stanie tworzyć dobre filmy. Ta część szkolenia powstała po to, by Cię ośmielić i oswoić z tematyką filmową.
Pokażę Ci coś, z reguły skrzętnie się ukrywa, a mianowicie kulisy kulis. Opowiem Ci też moją osobistą historię, jak sama zaczynałam i co mnie napędza. Mam nadzieję, że ze zdziwieniem odkryjesz, że robienie filmów jest łatwiejsze, niż się wydawało i z zaangażowaniem zaczniesz realizować program Akademii.
Zaczniemy od podstaw. Ponieważ kluczem do sukcesu jest struktura opowieści, dowiesz się, jak zaplanować swoje video, by zaciekawiało i budziło emocje. Czyli zobaczysz, jak od zera zbudować opowieść, by trzymała widza w napięciu od początku do samego końca i angażowała do działania. Zrozumiesz też, co musi się znaleźć w video opowieściach, by sprzedawały! I powiem Ci jak za pomocą 3 ważnych składników zwykłą historię zmienić w „wielką”, która może nawet stać się viralem.
Będziemy ćwiczyć na przykładach, więc nie obawiaj się suchej teorii, to są bardzo praktyczne lekcje, które od razu możesz wykorzystać w robieniu swoich filmów.
Nauczę Cię abecadła i gramatyki języka filmowego – dowiesz się wszystkiego, czego potrzebujesz na temat ruchu i pozycji kamery, kompozycji, oświetlenia, a przede wszystkim myślenia obrazem.
Poznasz filmowe sekrety budowania głębi, dramatyzmu i nastroju. Jak budować plany filmowe oraz jaki wywierają wpływ na oglądającego, nadając znaczenie Twojej opowieści. A także jak operować kamerą, by wzmocnić opowieść, praktyczne porady na co trzeba uważać i czego unikać przy ruchach kamery.
Dowiesz się, jak się ustawić, by nakręcić perfekcyjną panoramę, jak sprawić, by zamiast jednego ujęcia mieć 6, co Ci bardzo ułatwi późniejszy montaż filmu. Poznasz „cichą” metodę potęgowania emocji widza za pomocą pauzy.
Być może po tym akcie odkryjesz, że, kamera nie gryzie i występowanie przed nią może być bardzo ekscytujące i przyjemne? Tak się dzieje, gdy wiesz, jak ustawić kamerę, by zaprezentować swoją osobę w najbardziej korzystny sposób.
Tu poznasz 3 główne rodzaje montażu i zobaczysz 7 sposobów ich realizacji. Ich kombinacja pozwoli Ci zapanować nad każdym obrazem i kształtować percepcję widza w dowolnym, wybranym przez Ciebie kierunku. Będziesz w stanie wywoływać każdy rodzaj emocji. Czy wiesz, że techniki montażu mają już 120 lat? Ale nie musisz uczyć się całej historii, by korzystać z doświadczeń najlepszych montażystów. Podam Ci wszystko w lekkostrawnej pigułce, co najważniejsze – wszystko będzie łatwe o zastosowania.
Wreszcie coś, co ma ogromny wpływ na sukces Twojego filmu, a często jest spychane na margines – z powodu nieświadomości. Dowiesz się, jak opowiadać dźwiękiem i ciszą, by najsilniej pobudzać wyobraźnię widza.
To jeden z najważniejszych elementów dobrego montażu, już samo operowanie dźwiękiem mocno wyróżni Twój film na tle innych. Na dodatek otrzymasz 9 protipów na dobry dźwięk. Lekcję poprowadzi gościnnie Krzysztof Górski z Audioplanet.
Ha, łatwo się pisze scenariusze i kręci filmy, ale gdy trzeba samemu stanąć po drugiej stronie, nagle wszystko się zmienia, co?
To bardzo specjalna cześć Akademii, która przygotuje Cię do występowania przed kamerą. Jeśli będzie to tylko smartfon, także możesz wypaść jak gwiazda. Nawet, gdyby było to tylko krótkie nagranie do Insta Story lub Relacji, może sprawiać profesjonalne wrażenie i budować zaufanie do Ciebie lub Twojej marki!
Znane osoby, które dobrze wypadają w telewizji, są takimi samymi ludźmi, jak Ty. Opanowali tylko kilka naprawdę prostych umiejętności i efekt jest taki, że czują się swobodnie i myślisz, że urodzili się przed kamerą. Teraz i Ty poznasz ich sposoby na to, by za każdym razem dobrze wypaść. Oczywiście, potrzebna jest praktyka, nie od razu zostaniesz gwiazdą. Jednak moje konkretne i bardzo praktyczne wskazówki wprowadzą Cię na tę drogę. Kto wie, może nawet spodoba Ci się to?
W ramach tego bonusu otrzymasz pięknie opracowany poradnik: 28 błędów w prezentacjach przed kamerą i patenty na to, jak ich uniknąć. Krótka forma tego poradnika pozwoli Ci natychmiast uniknąć 28 najpowszechniejszych błędów, jakie ludzie popełniają przed kamerą, i za każdym razem wypaść profesjonalnie i wiarygodnie, nawet, gdy video kręcisz tylko smartfonem. Do tego dochodzi ciekawostka dla pań – gdzie możesz przypiąć nadajnik mikrofonu, gdy masz na sobie sukienkę.
Oprócz praktycznych wskazówek otrzymasz bardzo cenną lekcję – nauczę Cię tworzenia opowieści jednej z najważniejszych dla każdej firmy: opowieści DNA.
Z moją ekipą przejrzeliśmy dziesiątki różnych tutoriali internetowych i wybraliśmy te najlepsze oraz najbardziej przydatne. Otrzymujesz linki do najcenniejszych materiałów na temat pracy z kamerą, programów do montażu i ich obsługi, efektów specjalnych, koloryzacji i oświetlenia.
Wszystko, czego możesz potrzebować teraz lub później – w jednym, łatwo dostępnym miejscu!
Niech przemówią moi studenci, którzy już poznali moje metody i materiały, przyznasz, że to będzie bardziej wiarygodne od samochwalenia się?
Do tej pory to była wiedza tajemna, elitarna, zarezerwowana tylko dla studentów szkół filmowych i przekazywana w ciągu kilku lat, a teraz wreszcie ktoś mówi o tym wprost, zebrał to w całość, sensownie poukładał i ciekawie opowiedział. Otwierasz drzwi, których już nie trzeba wyważać. Ten kurs przyda się nawet ludziom z naszej branży filmowej! A słucha się tego tak dobrze, że nawet można słuchać w drodze do pracy samochodem!
realizator dźwięku, szef działu audio GPD Film Studio
Od około 14 lat jestem związany ściśle z Biznesem. Byłem Product menadżerem w IT, potem prezesem gram.pl, a 3 lata temu założyłem własną firmę zajmującą się dystrybucją oraz sklep fizyczny i ecommerce smoothvape.pl z produktami, które są wrażliwe na reklamę. Zapisałem się na kurs Akademia Video Storytellingu, aby zrobić pieniądze :) TAK! Albo inaczej: po prostu jest mi to potrzebne do prowadzenia własnego Biznesu. Przekonałem się w ostatnim czasie, że wideo to przyszłość… to są „twarde” cyfry. Myślałem, że to będzie kolejne nudne szkolenie, ale… to szkolenie dało mi do myślenia, jak wiele błędów przez te lata popełniałem, jak wiele mogę jeszcze poprawić. Po obejrzeniu 3/4 materiałów wracam do poprzednich, aby przemyśleć, jak mogę wykorzystać to w swoim Biznesie… (i od razu tworzę zarysy kolejnych scenariuszy) już niebawem się pochwalę! Jestem naprawdę pod wrażeniem tego materiału.
CEO SmoothVape.pl
Akademia Video Storytellingu to jedno z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie szkoleń. Szczególnie dlatego, że uwielbiam kursy tworzone przez fachowców, którzy doskonale znają temat, o którym mówią. To szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Poznałam triki filmowe. Uzyskałam dużo rzetelnej praktycznej wiedzy. Przerobiłam wiele przykładów i ćwiczeń, które będę mogła wykorzystywać. A co ciekawe udział w tym szkoleniu jak fajną wciągająca przygodą. Monika, dziękuję, dzięki Tobie naprawdę otrzymałam szansę, na poprawę jakości tego, co tworzę.
właścicielka labpower.pl
Od wielu lat wraz z mężem prowadzimy warsztaty dla par i przygotowujemy nową platformę, na której będziemy dzielić się opracowaną przez nas Medytacją Miłośći IntentLove. Ponieważ chcemy rozwijać nowe projekty, chcemy część naszej energii zainwestować w szkolenia online, nad którymi też już pracujemy. W tym samym czasie na moim profili fb „pokazała” mi się reklama Akademii Storytellingu. Spadła z nieba :) Poczułam, że to na pewno jest coś dla mnie! Tym bardziej, że czujemy, że to czym się dzielimy jest bardzo ważne i chcemy, żeby szeroko poszło w świat :) To dobrze, że Akademia i Monika przyszła teraz bo już znalazłam tam inspiracje i czuję, że czeka nas jeszcze więcej.
właścicielka firmy TantraLove
Dostęp do wszystkich materiałów na platformie masz przez 12 miesięcy od momentu zapisu, tyle razy, ile będzie Ci potrzeba. Albo ile zapragniesz!
Zdecyduj, który odpowiada Tobie najbardziej:
60 lekcji w formie Video
60 lekcji w formie audio (mp3)
Pięknie opracowane transkrypcje wszystkich lekcji
Niesamowity quiz, sprawdzający i utrwalający Twoją wiedzę
Certyfikat ukończenia Akademii
Poradnik: Jak zrobić storytellingowy viral
Konsultacja wstępna (30 min.) – spotkamy się online w celu omówienia Twojego pomysłu na film. Podpowiem Ci, jak go zrealizować.
Video Mastermind (1 godz.) – mentoring online, na którym omówimy Twój film i podpowiem Ci, jak go ulepszyć.
Dzień 1:1 z Moniką online lub na żywo (7 godzin) w sprawie Twojego filmu – np. wypracowanie pomysłu na film, koncepcji scenariusza, opracowanie planu zdjęciowego, wyboru bohaterów lub wszechstronna analiza filmu z konkretnymi wskazówkami jak go ulepszyć.
Jak dobrze wypaść przed kamerą, a w nim między innymi : tworzenie biznesowej historii, która pokazuje Twoją wartość i poradnik „28 błędów w prezentacjach przed kamerą i patenty na to, jak ich uniknąć”
Podręczne kompendium techniczne - jaki wybrać sprzęt i oprogramowanie. Otrzymasz linki do najlepszych tutoriali o technicznej stronie tworzenia video w Internecie.
Reżyser, scenarzysta, wykładowca, autor, mentor, trener, twórca Mistrzowskiej Szkoły Storytellingu Biznesowego i Akademii Video Storytellingu online. Słowem: praktyk z ponad 30-letnim doświadczeniem w storytellingu i video storytellingu, którym dzieli się w ramach swojej firmy Fabryka Opowieści.
Video storytellingu uczy od zawsze. Wie, jak w najkrótszym czasie przekazać maksimum praktycznej wiedzy. Oprócz doświadczenia biznesowego, jako jedyna na polskim rynku ma autentyczne przygotowanie merytoryczne – jest reżyserem i scenarzystą 165 filmów.
Potwierdzeniem 30-letniej praktyki są cenne nagrody zdobyte na festiwalach na całym świecie. Storytelling to dla niej nie kilka prostych schematów i historyjek, lecz przede wszystkim unikatowa umiejętność wydobywania na światło autentycznych, ludzkich historii i ich interesującego opowiadania.
Swoje opowieści w filmach powierzyli jej Wiliam Wharton, Philipp Glass, Goran Bregovic, Stefan Stuligrosz, Jerzy Stuhr, Agata Buzek, Kazimierz Kutz, Tomasz Stańko i Kasia Nosowska, i wielu innych. W Fabryce Opowieści Monika koncentruje się na merytorycznym przygotowaniu produktów oraz prowadzeniu szkoleń i prelekcji.
Wśród jej klientów są zarządzający i pracownicy takich firm jak: Amica, ENEA, VOX, Skanska, IMS Group, Raben Transport, Gazeta, MPK, BALMA, TVP, TEB AKADAMIA, SWPS, Collegium da Vinci. A ostatnio zaczęła projekt szkoleniowy online w ramach Google News Initiative.
Bardzo lubi tę nutkę zaskoczenia, kiedy jej studenci i klienci mówią: „Moniko, ten storytelling naprawdę działa!”
W Fabryce Opowieści uczymy jak tworzyć piękne, poruszające i autentyczne historie. Bo dzięki opowieściom ludzie zbliżają się do siebie, filmy nie są nudne, biznes staje się bardziej ludzki a życie nabiera więcej sensu.